لیست پذیرایی تولد

30 خرداد 1403

لیست پذیرایی تولد

داشتن یک لیست پذیرایی تولد برای برگزار کردن جشن تولد از اهمیت بالایی برخوردار است. خوب است که برای داشتن یک جشن تولد به یادماندنی از خوراکی های متنوع و جذاب برای مهمانان استفاده کنید. شما می‌توانید برای شام تولد خود از خوراکی های مختلف و غیر تکراری استفاده کنید همچنین در کنار آن از تنقلات خوشمزه برای مهمانان تدارک ببینید. ما در این مقاله قرار است که شما را با لیست پذیرایی تولد بیشتر آشنا کنیم و به شما چند پیشنهاد برای تهیه خوراکی تولد ارائه دهیم. پس تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا با استفاده از اطلاعاتی که ما به شما عزیزان می‌دهیم بتوانید بدون دغدغه از مهمانان خود پذیرایی کنید.

پذیرایی تولد ساده و شیک

همیشه که نباید به فکر پذیرایی های پر زرق و برق و پر هزینه باشی. شما با یک پذیرایی ساده و شیک برای تولد، بهترین شب را برای خود و مهمانانتان را رقم بزنید. شما با داشتن لیست پذیرایی تولد ساده و شیک هم در هزینه های خود صرفه جویی می‌کنید و هم اینکه بیشتر تمرکز خود را بر روی برگزاری هر چه بهتر جشن تولد می‌گذارید.

بعضی از اوقات همه چیز در عین سادگی و کم توقعی است. به طور مثال شما می‌توانید با تهیه یک سالاد الویه بسیار پر طرفدار و خوشمزه بهترین پذیرایی را از مهمانان خود داشته باشید. بنابراین در لیست پذیرایی تولد خود به خوردنی های ساده و در عین حال شیک، توجه داشته باشید.

لیست پذیرایی تولد

خوراکی های تولد دخترانه

برای تهیه خوراکی تولد یک دختر شما باید با توجه به سلیقه غذایی شخص مورد نظرتان، اقدام کنید. بهترین کار این است که نظر او را در رابطه با خوراکی که دوست دارد برای جشن تولدش تهیه کنید مشورت بگیرید. با مشورت از شخص مورد نظر شما به آسانی می‌توانید برای تهیه خوراکی جشن تولد اقدام کنید. با داشتن لیست پذیرایی تولد می‌توانید با کمک دیگر اعضای خانواده برای شام تولد تصمیم بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. اما ما در ادامه قصد داریم که برای شما عزیزان چند مدل خوراکی تولد دخترانه نام ببریم.

لیست پذیرایی تولد دخترانه:

  • استفاده از خشکبار ها مثل پسته، بادام، فندق
  • شیرینی های طرح دار و خامه‌ای
  • غذا های خانگی مثل سالاد ماکارونی
  • فست فود ها

خوراکی های تولد لاکچری

همانطور که در چند متن بالاتر راجب به پذیرایی تولد ساده و شیک صحبت کردیم. در این قسمت نیز قرار است در رابطه با لیست پذیرایی تولد لاکچری با شما صحبت کنیم. پذیرایی در جشن تولد بستگی به خود شما دارد و همچنین تعداد نفراتی که برای جشن تولد دعوت شده‌اند.

در کنار آن در نظر گرفتن بودجه در تهیه خوراکی های تولد بسیار مهم است و می‌تواند در تهیه خوردنی های تولد کمک کند. برعکس برخی از افراد که علاقه به انجام کار های ساده و شیک دارند بعضی دیگر، به برپایی یک جشن تولد همراه با خوراکی های لاکچری دارند بهرحال ما در ادامه قصد داریم که برای شما چند مدل خوراکی های تولد لاکچری را نام ببریم.

لیست پذیرایی تولد

لیست پذیرایی تولد لاکچری:

  • استفاده از نوشیدنی های خاص
  • نوشیدنی های گازدار و طمع های متفاوت
  • شیک های مختلف مثل شیک نوتلا، شیک توت فرنگی
  • آب میوه های طبیعی مثل آب پرتغال، آب آناناس

لیست تنقلات تولد

یکی از مواردی که در لیست پذیرایی تولد جا دارد. لیست تنقلات تولد است که در بین افراد بسیار محبوب و پر استفاده است. استفاده از تنقلات در جشن تولد می‌تواند با توجه ذائقه و سلیقه افراد همراه باشد و با توجه به شناختی که از مهمانانتان دارید اقدام به تهیه تنقلات تولد کنید.

در لیست پذیرایی تولد تنقلات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند گفت کمتر کسی ممکن است از تنقلات برای جشن تولدش استفاده نکند. بنابراین خوب است که از تنقلات برای تولد چشم پوشی نکنید و سعی بر این داشته باشید که، به صورت گسترده از مدل های مختلف تنقلات بهر ببرید. با ما همراه باشید تا لیستی از تنقلات تولد را برای شما عزیزان نام ببریم.

لیست تنقلات تولد

لیست پذیرایی تولد و تنقلات:

  • انواع مختلف ژله
  • پاپ کورن ها و مزه های مختلف آن
  • ترشیجات مثل: لواشک، آلوچه
  • میوه خشک
  • چیز کیک
  • نوشیدنی های گرم وسرد
  • انواع سالاد ها
  • انواع تخمه مثل: کدو، آفتاب‌گردان

رو میز تولد چی بزارم؟

سوالی است که ممکن است برای هر شخصی بوجود بیایید که روی میز تولد چه چیز هایی قرار دهیم؟ پیشنهاد می‌شود اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید تزیین کردن میز تولد است. شما می‌توانید با انواع خوراکی ها این کار را انجام دهید که در قسمت لیست پذیرایی تولد از انواع خوراکی ها نام برده‌ایم.

می‌توانید با استفاده از وسایل تزئیناتی مخصوصا جشن تولد میز تولد خود را زیبا و خاص کنید. بعد از زیبا کردن میز تولدتان شروع به آوردن کادو ها و کیک و گل و شیرینی کنید سعی کنید که میز تولد را در عین زیبایی تا جایی که امکان هست آن را پر کنید تا جلوه زیبایی برای عکاسی و فیلم برداری برای شما داشته باشد.

لیست پذیرایی تولد

پک غذای تولد

استفاده از پک غذای تولد یک ایده بسیار جالب و جمع و جور است که می‌توانید برای راحتی کار خود از این روش استفاده کنید. برای انجام این کار باید سراغ فروشگاه های لوازم خانگی بروید و از آنجا با کمک گرفتن از فروشنده از آنها بخواهید که ظروفی که برای تهیه پک غذای تولد مناسب است را به شما معرفی کند.

پس از دیدن پک ها می‌توانید با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید و به تعداد مهمانانی که دعوت کرده‌اید پک غذای تولد خریداری کنید. سپس با توجه به لیست پذیرایی تولد می‌توانید به راحتی خوراکی های مورد نظر را در پک های غذایی قرار دهید این روش هم دردسر کمتری دارد هم ریخت و پاش کمتر.

شام تولد بدون برنج

تکراری نباشید از غذا های متنوع و خاص برای شام تولد استفاده کنید. خیلی از افراد هستند که هر سال برای شام تولد از غذا هایی استفاده می‌کنند که در آن برنج حرف اول را می‌زند. اما این بار با تهیه یک غذای متفاوت و بدون برنج از مهمانان خود پذیرایی کنید خوشبختانه تنوع شام بدون برنج زیاد است و شما با استفاده از لیست پذیرایی تولد می‌توانید یک شام بسیار خوشمزه و متفاوت درست کنید. در اینجا ما برای شما چند مدل شام تولد بدون برنج مثال می‌زنیم و شما با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

لیست پذیرایی تولد شام بدون برنج:

  • درست کردن غذا هایی که با نان می‌شود خورد مثل: کشک بادمجان، کباب تابه‌ای، سالاد الویه
  • ماکارونی شکل‌دار و خوشمزه
  • سمبوسه، فلافل، پیتزا، هات داگ، همبرگر
  • لازانیا، سالاد سزار، انواع کوکو ها
  • رولت مرغ، سوسیس بندری، لوبیا
لیست پذیرایی

طرز تهیه چند غذا برای تولد

خوب است که برای شام تولد از چند مدل غذا استفاده کنید. با داشتن تنوع در خوراکی های تولد، شما می‌توانید یک خاطره انگیز را برای خود و مهمانانتان بوجود بیاورید. در لیست پذیرایی تولد غذا هایی قرار گرفته‌اند که شما با توجه به سلیقه خودتان می‌تولنید چند مدل از آنها را انتخاب کنید و برای شام جشن تولد از آن استفاده کنید.

اما در این بخش قرار است که ما به شما عزیزان طرز تهیه چند غذا برای تولد را آموزش دهیم تا کا را تا حدودی برای شما آسان کنیم. در اینجا با طرز تهیه قارچ شکم، سالاد الویه، سالاد ماکارونی و همچنین فینگر فود ها قرا است که آشنا شوید پس با ما تا انتهای این قسمت همراه باشید.

لیست پذیرایی تولد|طرز تهیه چند غذا برای تولد:

  • طرز تهیه قارچ شکم پر

 ابتدا نیاز به مواد اولیه برای درست کردن قارچ شکم داریم که عبارت‌اند از: قارچ، گوشت چرخ کرده، پیاز، رب گوجه، روغن، پنیر پیتزا، نمک، فلفل.

دستور پخت: پیاز را رنده کرده، گوشت چرخ کرده را بر روی حرارت قرار می‌دهید و به آن پیاز و فلفل اضافه می‌کنید مقداری منتظر بمانید تا آب گوشت چرخ کرده تبخیر شود و گوشت به خوبی بپزد. به گوشت چرخ کرده، روغن و نمک و رب گوجه اضافه کنید و آنها را باهم تفت دهید. در این میان شروع به شست قارچ ها کنید. بعد از شست قارچ ها و آماده شدن گوشت، شروع به پر کردن قارچ ها با گوشت پخته شده کنید و در آخر به آنها پنیر پیتزا اضافه کنید و آنها در فر قرار دهید. آنها به مدت 25 تا 30 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

طرز تهیه قارچ شکم پر
  • طرز تهیه سالاد الویه

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه: سیب زمینی، تخم مرغ، مرع، سس مایونز، نخود فرنگی، خیارشو، نمک، فلفل.

طریقه درست کردن سالاد الویه: ابتدا سیب زمینی ها و تخم مرغ ها و همچنین مرغ را به مقدار لازم بگذارید تا آب پز شود. پس از آب پز شدن این سه مورد، پوست سیب زمینی و تخم مرغ را بگیرید و آنها را با توجه به سلیقه خودتان با رنده کوچک یا بزرگ رنده کنید. بعد از رنده کردن تخم مرغ و سیب زمینی، مرغ را که از  قبل طعم دار کرده بودید را تکه تکه کنید و به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید.

خیارشور ها را مثل تخم مرغ و سیب زمینی رنده کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. سپس نخود فرنگی ها را که از قبل پخته شده را به دیگر مواد اضافه کنید. و در آخر به مخلوط خود سس مایونز اضافه کنید و آنها را به خوبی باهم هم بزنید.

طرز تهیه سالاد الویه
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی: ماکارونی شکل دار، خیارشو، کالباس، نخود فرنگی، ذرت، روغن، سس مایونز یا سس های طعم دار مثل سس فرانسوی یا هزار جزیره، نمک، فلفل.

طریقه درست کردن سالاد ماکارونی: ابتدا ماکارونی ها را برای پحته شدن در آب جوش قرار دهید. بعد از پخته شدن ماکارونی آنها را با آب سرد بشوید. در این مرحله نخود فرنگی پخته شده را به ماکارونی اضافه کنید. خیارشو را با چاقو به اندازه دلخواه خرد کنید و به ماکارونی و نخود فرنگی اضافه کنید. در مرحله آخر با اضافه کردن سس و نمک و فلفل همه مواد را باهم مخلوط کنید و آن را در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی
  • طرز تهیه فینگر فود

مواد لازم برای تهیه فینگر فود: رب گوجه، پیاز، قارچ، روغن، گوشت چرخی، نمک، فلفل، زرد چوبه، پنیر پیتزا، خمیر یوفکا.

طریقه درست کردن فینگر فود: ابتدا پیاز ها را خرد کنید. همراه با مقداری آب و گوشت چرخی در ماهیتابه قرار دهید و بگذارید به خوبی بپزد. قارچ ها را خرد کنید و آنها را مقداری تفت دهید بگذارید آب قارچ ها به خوبی گرفته شود. در این بخش ادویه ها را به گوشت چرخی اضافه کنید و آنها را باهم تفت دهید.

قالب مافین را چرب کنید و خمیر یوفکا را به شکل مربع برش بزنید و در قالب قرار دهید. در اینجا سه چهارم خمیر یوفکا را با گوشت چرخی و قارچ پر کنید و به آنها پنیر پیتزا اضافه کنید. سپس آنها را در فر به مدت 15 دقیقه قرار دهید. درجه فر باید بر روی 180 درجه سانتی گراد باشد.

طرز تهیه فینگر فود

انواع ساندویچ سرد برای تولد

ساندویچ های سرد یکی از بهترین گزینه ها برای شام تولد می‌تونه باشه. به این دلیل که هم تهیه آنها راحت و آسان است و هم به نسبت دیگر خوراکی ها از لحاظ هزینه‌ای به صرفه‌تر است. شما می‌توانید ساندویچ های سرد را در لیست پذیرایی تولد خود قرار دهید و از آنها برای پذیرایی مهمانان خود استفاده کنید. و اما ما در این قسمت قصد داریم که شما را با چند نوع ساندویچ سرد برای تولد آشنا کنیم. اما در آخر شما باید با توجه به سلیقه‌ای که دارید شام تولد خود را انتخاب کنید بنابراین ما به شما فقط چند پیشنهاد می‌دهیم.

  1.  ساندویچ سالاد الویه
  2. ساندویچ کالباس
  3. ساندویچ مرغ و سبزیجات
  4. ساندویچ سرد مرغ
انواع ساندویچ سرد برای تولد

شام تولد بزرگسال

انتخاب شام برای افراد بزرگسال کار بسیار ساده و آسانی است که شما با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع غذایی را برای تولد درست کنید. ابتدا شما باید به خوبی از زائقه افراد باخبر باشید و بدانید که مهمانانی که قرار است به جشن تولد بیایند به سبک غذایی علاقه‌مند هستند.

سپس اقدام به تهیه شام برای تولد کنید. برای راحتی کارتان باید لیست پذیرایی تولد را به خوبی مطالعه نماید و از بین غذا هایی که در آنجا نام برده شده است یکی یا چند تا از آنها انتخاب کنید و اقدام درست کردن آن کنید. به طور مثال شما می‌توانید برای تولد یک شخص بزرگسال از غذا هایی مثل، زرشک پلو، کلم پلو، قورمه سبزی و…. استفاده کنید.

غذای برنجی برای شام تولد

اگر علاقه به غذای برنجی برای شام تولد دارید ما در اینجا قرارا است که برای شما عزیزان چند مدل از غذا های برنجی که برای تولد مناسب است را نام ببریم. در قسمت های بالاتر را اگر مطالعه کرده باشید ما در رابطه با تهیه شام تولد بدون برنج توضیحاتی را به شما دوستان ارائه دادیم.

تنوع در غذا های برنجی نیز به اندازه غذا های بدون برنج زیاد است و شما با انتخاب های بسیاری مواجه خواهید شد. به طور مثال شما برای شام تولد برنجی، سبزی پلو با ماهی درست کنید، ته‌چین، خورشت قیمه، خورشت بادمجان، شوید پلو، ماهی با برنج سفید، از این قبیل غذا ها را می‌توانید در لیست پذیرایی تولد برای درست کردن قرار دهید.

غذای برنجی برای شام تولد

سینی تنقلات تولد

داشتن یک سینی پر از تنقلات خوشمز، می‌تواند یک ایده بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد و جشن تولد شما را متفاوت کند. در سینی تنقلات می‌توان از خوراکی های گوناگونی استفاده کنید. یکی از کار هایی که خوب است آن را انجام دهید تزیین و چیدمانِ سینی تنقلات است که تاثیر زیادی بر جذابیت آن دارد. شما می‌توانید تنقلاتی که خریداری کردید را در سینی های مختلف و طرح دار قرار دهید و با چینشِ مناسب نسبت به طعم و مزه و شکلِ خوراکی جلوه‌ای زیبا به آن بدهید. و اما ما طبق روال همیشه قرار است که برای شما چند نوع تنقلات برای تولدتان مثال بزنیم.

سینی تنقلات تولد

لیست پذیرایی تولد|سینی تنقلات:

  • چیپس
  • پفک
  • پفیلا
  • آلوچه
  • بستنی
  • نوشابه های گازدار
  • آب میوه
  • میوه
  • شکلات
  • تخمک
  • پاستیل

طرز تهیه سینی مزه برای تولد

برای تهیه سینی مزه جشن تولد شما نیاز به انواع مختلف خوراکی ها دارید. شما می‌توانید با توجه به لیست پذیرایی تولد و خوراکی هایی که در آن قرار دارد خوراکی های مورد نظر خورد را خریداری کنید. بعد از خرید خوراکی های مورد نظرتان، برای جذابیت سینی مزه می‌توانید از تزیین کردن آن با مواد غذایی و وسایل جشن تولد استفاده کنید تا به شما و مهمانان عزیزتان حس خوب بدهد.

برای تهیه سینی مزه برای تولد شما نیاز به یک میز دارید که این میز با توجه به تعداد نفرات می‌تواند اندازه مختلفی داشته باشد. سپس شروع به چیدنِ خوراکی ها بر روی میز کنید و سعی کنید برای زیبایی هر چه بیشتر آن از چینش های جذاب استفاده کنید.

طرز تهیه سینی مزه برای تولد

لیست پذیرایی تولد و سینی مزه برای تولد:

  • ترکیب کردن چند مواد غذایی جذاب باهم مثل: ماست و بادمجان، ماست و خیار، ترکیب میوه ها با هم
  • درست کردن معجون های خوشمزه و مقویی که از ترکیبات: گردو، شیر، خرما، پسته درست می‌شود
  • نوشیدنی های طبیعی و خنک
  • استفاده از میوه های فصل

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که در رابطه با لیست پذیرایی تولد و انواع و اقسام خوراکی ها تنقلات جشن تولد با شما موضوعاتی را در میان بگذاریم. در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه که برای پذیرایی تولد مورد نیاز شما هست را توضیح دهیم و همچنین پیشنهادات خود را برای پذیرایی در جشن تولد را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که از این مقاله بهرمند شده باشید و توانسته باشیم به شما برای تهیه خوراکی های روز تولد کمک کرده باشیم. اگر به فکر یک جشن تولد خاص و متفاوت هستید می‌توانید با انتخاب یکی از پکیج های تیم قویی سورپرایزشو یک اتفاق تاریخی را برای خود و عزیزانتان را رقم بزنید.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای برنامه‌ریزی و اجرای سورپرایزهای خاص از مشاورین ما کمک بگیرید. در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، و همچنین در یوتیوب همراه ما باشید. همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط و ایده‌های بیشتر می‌توانید به صفحه مقالات سورپرایزشو مراجعه کنید.

درخواست مشاوره

نام شما
شماره همراه
با حروف انگلیسی
زمان مناسب تماس
بازه زمانی که امکان صحبت با مشاورین رو دارید.

درخواست مشاوره

نام شما
شماره همراه
با حروف انگلیسی
زمان مناسب تماس
بازه زمانی که امکان صحبت با مشاورین رو دارید.

قوانین و مقررات سورپرایزشو

هرگونه تغییر احتمالی مکان اجرا و یا تاریخ اجرا یک بار با توافق طرفین، با اعلام از یک هفته قبل بلامانع می باشد؛ در صورت جابجایی هزینه ۲۰ درصد از مبلغ کل پکیج ، به مبلغ کل پرداختی اضافه می گردد.
تبصره ۱: تاخیر در شروع اجرای مراسم نهایتا تا نیم ساعت مجاز بوده، و بیشتر از آن، طرف دوم موظف به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان بابت هر نیم ساعت دیرکرد میباشد.
تبصره ۲: در صورت تاخیر طرف اول ، تیم سورپرایزشو وابسته به شرایط و تراکم برنامه ها اگر بتواند در لوکیشن منتظر میماند و طرف اول موظف به پرداخت جریمه دیرکرد می باشد؛ در صورت عدم امکان انتظار به علت تراکم اجراهای بعدی ، تیم سورپرایزشو نهایتا پس از نیم ساعت انتظار لوکیشن را ترک خواهد کرد و مسئولیت تمامِ کنسلی برنامه و سوخت هزینه بر عهده طرف دوم خواهد بود.
شرایط فسخ قرارداد :
در صورت کنسل شدن این قرارداد از سوی طرف اول به هر علتی، وجه پرداختی به صورت کامل عودت داده می شود و درصورت کنسلی از سوی طرف دوم استرداد وجه با شرایط زیر امکان پذیر است .
الف. پس از ثبت سفارش و واریزی وجه اولیه ، در صورت درخواست کنسلی برنامه از جانب طرف دوم *به هر دلیلی* ۲۰ درصد از مبلغ کل پکیج درخواستی طرف دوم ، کسر و مابقی هزینه طی ۷۲ ساعت عودت داده می شود.
ب. در صورتی که کنسلی از جانب طرف دوم تا دو روز قبل از تاریخ اجرای برنامه صورت گیرد، *هیچ* هزینه ای عودت داده نخواهد شد.
ج.در صورتی که رزروی در دو یا کم تر از دو روز قبل از تاریخ اجرای برنامه ثبت شود، در صورت کنسلی هزینه ای به طرف دوم عودت داده نمی شود.

قوانین اجرایی :
طرف دوم و تمامی همراهانشان موظف به رعایت قوانین و شئونات اسلامی (از جمله رعایت حجاب و عدم حرکات موزون) می باشند؛ درصورت عدم رعایت و همکاری اجرا متوقف خواهد شد.
تبصره ۱:درصورتی که سورپرایزشونده با تیم سورپرایزشو آشنایی دارد حتما از قبل اطلاع داده شود.
تبصره۲ :درصورت حضور میهمان تمامی میهمانان موظف به همکاری با تیم سورپرایزشو خواهند بود.
تبصره۳ :تیم سورپرایزشو با فیلم بردارهای خارج از تیم خود، به هیچ عنوان همکاری نمیکند؛ استفاده از گوشی برای فیلم برداری بلامانع است.

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.

ممنون که سورپرایزشو رو انتخاب کردید.

در صورت قطعی بودن برنامه شما و تکمیل کردن رزروتون درصورتی که نیاز به مشاوره بیشتر داشته باشید حتما شماره مشاور در اختیار شما‌ قرار می گیرد. 💜

تایم رزرو:

🟣پیشنهاد ما به شما دوستان این هستش که با توجه به حجم زیاد درخواست ها از یک ماه قبل رزرو خودتون رو نهایی کنید.

🟣اگر حتی کمتر از یک هفته به برنامه شما باقی مونده باشه ما تلاش میکنیم که بتونیم درخدمتتون باشیم (اگر حجم برنامه ها درتاریخ انتخابی شما زیاد باشد پیشنهاد لوکیشن و تایم ترجیحا از سمت ما خواهد بود) 💜

🟣تیم سورپرایزشو پس از بررسی در خواست شما فورا برای برنامه ریزی و اجرای سورپرایز با شما تماس خواهد گرفت.

🟣از تکمیل دوباره فرم خوداری کنید.

🟣دریافت هزینه پکیج پس از تایید سفارش و درخواست شما می باشد.